Sunday, July 19, 2009

minggu pertama

Semester baru sudah seminggu berlalu..tiada apa yg menarik berlaku melainkan kelihatan pelajar2 baru sibuk ke hulu ke hilir masih tercari2 kelas masing2..aku juga mula menyesuaikan diri dgn jadual baru yg sentiasa bertukar setiap semester..
Masa inilah kedai fotostat dan kedai2 buku dikunjungi ramai..masing2 ingin mencari nota dan buku baru. Jadual kuliah yg aku susun sem ni sibuk dari hari isnin hingga sabtu..sudah lama aku tiada kuliah hari sabtu.tetapi memandangkan klas yg aku pilih sudah penuh,aku terpaksa memilih klas yg masih kosong.dan hanya tinggal hari sabtu..hmm xpela.bagus juga..xda la sibuk sgt hari2 yg lain..
Dalam kesibukan para pelajar memulakan sem baru, satu kehilangan telah berlaku..al-fatihah buat sahabatku Siti Hajar Shafie yg baru kembali ke rahmatullah pada hari rabu yg lalu..seorang hafizah yg amat disegani oleh ku sebagai teman sebiliknya semasa kami menuntut di matrik uia beberapa tahun yg lalu..berakhir sudah deritamu menanggung penyakit yg tidak disangka2 menyebabkan ajalmu..dan kuyakin tempatmu hanya di syurga..ameen..hanya doa mampu kukirimkan buatmu..kenangan bersamamu akanku simpan dalam memori sampai bila2..
Emm baru seminggu berada di kampus, aku sudah merasa homesick..oh tidak..huhu mgkin masih teringat musim buah di kmpung..x apala..cukuplah utk tahun ni..insyaAllah bertemu lagi tahun depan.lgpun tepi jalan pun banyak jual..bila2 bleh beli..(sedapkan hati..)

1 comment:

husna afifi said...

oh
buah2 an msia
aaaaaaaaaaaaa
rindu beb nk mkn durian!