Tuesday, April 21, 2009

rezeki jgn ditolak

Hari Jumaat ni aku akan blk kuale kangsar..kebetulan kwn2 aku nk ke penang.diorang ajak tumpang skali.siap nk anta smpai umah lg.leh knal2 ngn parents aku..bagusnye saat ni..oh rumahku syurgaku...aku amat2 merinduimu..huhu

Dah 2 mggu aku abis exam tp x blk lg sebab ade urusan penting yg perlu aku selesaikan segera kt kL ni..dan sekarang tibalah saat2 yg ku nantikan..hehe
pnat btul b'kemas nk kosongkan bilik hostel.sume brg kena simpan dlm stor.nk ulang alik angkut beg2 n kotak2 yg besar bukan lah sesuatu yg mnyeronokkan..sakit bdn aku ni d buatnye..kebetulan roommate aku plak mrupakan final year student.bile bkemas tu phm2 la..byk brg yg dibuang je..yg elok2 sume die bg kt aku..

"ain,amik la iron board ni. elok lg.."
"eh akak xnak guna dah ke?"
"xpelah, amik je. akak dah xdtg uia ni dah kot.mls nk angkut balik trgganu."
"oh ye.time kasih.."

dan beberapa minit kemudian...
"ain, nah kotak2 buku ni. leh simpan pape yg patut. ni tmpt simpan fail pun ade.."
"hehe lps ni akak mmg xnak pgg bku dah eh? habis sume akak bg ain.."
"tu la.dah pnat study je..pasni nk relax2 dlu b4 dpt keje."
"jelesnye ain..ain lmbt lg nk abis.."
"hmm xpe.sekejap je study ni sbnrnye. eh ain amik la skali note book ni. syg la nk buang.."
"laa..cantik je bku ni..xnk dah? ok ain amik..tengkiu..hehe"

dan selang beberapa minit lagi...
"em ain, akak punye karpet ni ain amik tau."
"karpet pon nk bg?"
"alah amik je la..kalo xnak, buangkan la. akak syg nk buang.."
"yelah2, ain amik..bnda cantik lg watpe nk buang.hehe terime ksh.."

huh last2 brg2 aku scare otomatik dh jd 2x ganda bnyaknye..xpe2,rezki aku kot..bukak sem baru nnti xyah la aku bli brg2 n karpet mcm yg aku dah plan sblm ni. save skit..hehe org dah bg, kna la amik. rezki jgn d tolak..

No comments: